دانستنی ها

  • سئو چیست؟

    سئو یک استراتژی بازاریابیست که تمرکز آن بر روی میزان بازدید و نتایج دست نخورده موتور های جستجو می باشد. سئو هر دو عامل خلاقیت و فنی بودن که در بهبود رتبه ، افزایش ترافیک و افزایش آگاهی در موتور های جستجو هستند را در بر می گیرد. سئو از جنبه های مختلفی قابل بررسی است. از اطلاعات موجود در وبسایت تا ارجاء داده شدن در وبسایت های دیگر. گاهی اوقات سئو تنها می تواند به این معنا باشد که سایت شما از نظر ساختار برای موتور های جستوجو قابل فهم باشد. سئو فقط به معنای ساخت وبسایت های محبوب در موتورهای جست و جو نیست بلکه با بهبود سایت ها برای افراد نیز سرو کار دارد. ما بر این عقیده ایم که این قوائد بسیار به هم مرتبط هستند. این راهنما به این منظور طراحی شده است که همه ابعاد سئو را از جمله تعریف کلمات و عبارات که باعث افزایش ترافیک می شود تا محبوب ساختن وب سایت برای موتور های جستجو و ارزش دهی به لینک ها و بازاریابی در وبسایت شما را شامل شود.

    ادامه مطلب

  • 10 قدم قبل از راه اندازی وب سایت

    ادامه مطلب

  • Schema.org چیست؟

    اگر شما داده هایی تولید و ذخیره می کنید که مورد استفاده گروه محدودی از کاربران است و نیازی ندارید کسی متوجه شود که دیتای شما چه معنایی می دهد، مشکلی نیست. اما در بسیاری موارد شما نیازمند خوانده شدن توسط ماشین های داده هستید ( همانند crawler های وب) تا متوجه محتوای داده بشوند، و در اینجاست که برای دستیابی به این هدف، بحث استفاده از یک زبان استاندارد به میان می آید که محتوا را برای هر دو طرف قابل فهم کند. لذا Schema.org vocabulary در اینجا مطرح می شود. موتورهای جستجوگر google، yahoo و bing توانستند schema.org را به وجود آورده و بر سر درک و حمایت و پیاده سازی آن بتوافق برسند. از آنجائیکه درک تمامی لغات توسط موتورهای جستجوگر بسیار غیر واقعی به نظر می رسد لذا Schema.org تلاش می کند که یک لغتنامه جامع بر اساس وب تعریف کند که روی محتواهای رایج تمرکز دارد. دارای جایگاهی همانند middle ontology می باشد ولی چندان عمیق و فراگیر نیست، در همه حوزه ها وارد نشده است و هدف اصلی آن نگاهی کلی است که بیشتر جهت ساده سازی روش جمع آوری انبوه دیتا و پوشش محدوده های رایج و مورد استفاده کاربران است.

    ادامه مطلب

  • cms یا سیستم مدیریت محتوا چیست؟

    سیستم مدیریت محتوا (به انگلیسی: Content Management System و به اختصار: CMS)، برنامه‌ای است که با بهره‌گیری از بانک اطلاعاتی امکان ویرایش، انتشار، و مدیریت داده‌ها را - بدون نیاز به برنامه‌نویسی - فراهم می‌کند. برای نمونه،سیستم مدیریت محتوای ویکی‌پدیا، نرم‌افزار مدیاویکی است. CMS یک برنامه نرم افزاری روی سرور است که به مدیر سایت اجازه می‌دهد تا محتوای سایت را بدون نیاز به طراحی دوباره سایت، تغییر دهد. در واقع طراح اولیه سایت، یک بار سیستم محتوا را طراحی می‌کند و تعدادی قالب آماده برای صفحات طراحی کرده و آن را روی سایت شما نصب می‌کند. و حال شما به راحتی می‌توانید صفحات دیگری را به آن کم یا اضافه یا ویرایش کنید. نخستین سیستم مدیریت محتوا در اواخر دهه 90 میلادی معرفی گردید. این سیستم مدیریت محتوا برای ساده سازی متن های پیچیده نخسه های بیشمار نوشتنی کد و منعطف تر کردن فرآیند بهبود وب سایت طراحی شده بود.

    ادامه مطلب

  • وب معنایی چیست؟

    وب معنایی (معانی‌گرا و معانی‌نگر نیز نامیده شده (Semantic web)) را می‌‌شود فضایی جهانی از جنس محاسبات هوشمند ماشینی تصوّر کرد که در آن تمامی کتاب‌ها، کتاب‌خانه‌ها دانشها، دانش‌نامه‌ها و دانشگان‌ها (پایگاه‌های دانش‌ - Knowledge bases) به صورتی معنی‌گرا و با توانایی درک مفهومی همدیگر در کنار هم قرار خواهند گرفت. آقای Tim Berners-Lee، که معروف به پدر وب است، آینده وب را بصورتی بیان کرده که بر خلاف وب کنونی فقط توسط انسانها قابل فهم نباشد بلکه توسط ماشین ها نیز قابل درک و پردازش است. ایده وب معنایی نیز از همین نکته منشا می گیرد.

    ادامه مطلب

  • ایجاد یک فروشگاه آنلاین و فروش بر روی آن

    این نوع فروشگاه که از آن تحت عنوان وب سایت تجارت الکترونیک نام برده می شود، اساسا یک فروشگاه آنلاین است که در آن می توانید محصولات خود را مستقیما به مشتریانتان بفروشید. این فروشگاه می تواند یک وب سایت کاملا جدید برای تجارت شما یا بخشی از وب سایت فعلی شما و بصورت یکپارچه با آن، باشد. یک وب سایت تجارت الکترونیک بصورت ذاتی دارای سه پارامتر اصلی می باشد: - میزبانی (هاستینگ) وب ایمن - یک سبد خرید آنلاین - یک سیستم پرداخت آنلاین

    ادامه مطلب

  • فروش محصولات بر روی فروشگاه های آنلاین مطرح موجود

    دورنمای تجارت الکترونیک، دنیایی از فرصت های متعدد را به روی فروشندگان می گشاید، اما در عین حال انتخاب های بی شماری نیز ارائه می نماید. بعنوان یک خرده فروش در بازار تجارت الکترونیک، یافتن راه های متفاوتی که بتوانید از طریق آنها کالاهای خود را بصورت آنلاین به فروش برسانید و چگونگی تاثیر کانال فروش انتخاب شده بر روی تجارت شما بسیار مهم است. دو کانال اصلی برای راه اندازی یک تجارت الکترونیک عبارتند از: - فروش بر روی فروشگاه های آنلاین مطرح موجود - ایجاد وب سایت فروشگاه آنلاین و فروش بر روی آن هر یک از این دو شیوه معایب و مزایای خاص خود را دارند. در صورتی که فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی نمایید، هزینه ای برای افزودن محصولاتتان بر روی یک زیرساخت دیگر نمی پردازید، توانایی تعامل بهتری با مشتریان خواهید داشت و می توانید تجربه کاربر را از لحظه ورود تا پرداخت نهایی مطابق سلیقه خود طراحی نمایید. اما راه اندازی یک فروشگاه آنلاین شخصی مستلزم پروسه زمانی طولانی تری می باشد و زمان گیر است و باید تلاش نمایید که ترافیک را به سایت خود هدایت نموده و استراتژی های بازاریابی متفاوتی را برای جذب مشتری به کار ببرید تا اصطلاحا کسب و کار شما رونق گیرد. اما برعکس راه اندازی یک خط فروش در یک فروشگاه آنلاین مطرح همانند نمونه ی آمریکایی آمازون سریع بوده، کار کردن با آن آسان است و محصول شما بلافاصله در معرض دید میلیون ها خریدار قرار می گیرد اما انعطاف کمتری برای داد و ستد محصول خود خواهید داشت، رقابت بر روی این سایت ها بسیار بالاست و حداقل تعامل با مشتری کار را دشوارتر می سازد. همچنین قوانین و سیاست های این فروشگاه ها و هزینه بالایی که برای لیست کردن محصولات خود باید بپردازید، تجارت و سود شما را محدود می نماید. در ادامه هر دو روش به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته و مزایا و معایب هر کدام مطرح می گردد.

    ادامه مطلب

  • برندینگ نرم افزار

    برندینگ به موقعیت احساسی/ هیجانی ای که یک محصول در مصرف کننده ایجاد می کند می گویند. یک برندینگ موفق نیازمند ساخت تصویری ماهرانه و خلاقانه در ذهن مصرف کننده است که این مهم جز به واسطه ی لگو و طیف رنگی محصول به دست نمی آید. برندینگ یک محصول از ترکیبی از عوامل متفاوت به دست می آید. عواملی مانند نام محصول ، لگو، استفاده از رنگ ها، قلم نوشتاری، گرافیک، صدا، سبک استفاده از سایر عناصر طراحی، بازاریابی و از همه مهمتر مشخصه هایی که در طول مصرف از خود نمایان می کند. ساخت یک تصویر خلاقانه از محصول در ذهن مشتری، فقط به معنی طراحی یک لگو و چسباندن آن به هر سطحی یا استفاده از رنگهای محصول در هر موقعیتی نیست، بلکه یک برندینگ معنادار و با کیفیت که تجربه ی فوق العاده ی کاربر را به همراه دارد بسیار موفق تر است.

    ادامه مطلب

افئم